måndag 17 oktober 2011

Memories from the past

Alla har rätt till ett liv som dom trivs med. Det är iallafall min åsikt. Tyvärr så funkar det inte i praktiken... Alla har inte förutsättningarna, och ibland har man inga val. Ibland väljer man fel - det är nog ganska många som gör det, jag menar, man är 14, 15 år när man ska bestämma sig för vad man ska göra i resten av sitt liv. Det är helt sjukt! Jag tror inte att nån i den åldern har förmåga att bestämma det. Det slutar med att man väljer nåt som man tycker är roligt, nåt som kompisarna har valt, eller nåt som föräldrarna vill att man ska välja. Visst, det blir bra för vissa, men jag vet att för många så blir det inte det. Och sen sitter man där med skägget i brevlådan och har inget val längre. För man har redan gjort sitt val - för 5-6 år sen... Sjukt.

Om man inte trivs med sitt liv så ska man kunna förändra det! Men för många så går det inte, av olika anledningar. Då har man inget annat val än att fortsätta sitt liv - som man inte trivs med.
Det tycker jag är väldigt väldigt sorgligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar