torsdag 24 februari 2011

Frysgrader

Sitter här i min lägenhet och fryser. Kom hem för en timme sen ungefär och på den tiden har jag inte tagit mig för allt för mycket. Jag har ätit kladdkaka och druckit mjölk. Det är allt typ. Nu överväger jag att ta ett varmt bad för att värma upp min stelfrusna kropp. Jag misstänker nämligen att jag håller på att bli sjuk eller nåt för jag är konstant trött och fryser hela tiden trots att jag sitter med helly hansen, vantar och tofflor här inne. Visste ni förresten att man kan minska sina värmekostnader genom att elda en helvetes massa värmeljus istället för att använda el som uppvärmningskälla? Nu ingår visserligen värmen i hyran för min del, men jag tänker nog börja elda mer värmeljus iallafall för att få upp värmen inomhus. 18 grader är nämligen på tok för kallt om jag får bestämma.

En annan sak som jag lärde mig idag är att bara tanken på att man ska gå och träna gör att hjärtats aktivitet ökar. Alltså får man en ökad cirkulation i blodkärlen och borde då samtidigt höja sin kroppstemperatur. Jag får börja med det. Sitta och lura mig själv att jag ska gå och träna. Alla sätt är bra utom de dåliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar