söndag 20 februari 2011

Sitter ensam i en lägenhet och filosoferar (läs: spelar facebook-spel) med Evanescence i spellistan på Spotify. Har lyckats riktigt bra med skolarbetet, för en gångs skull. Bara för den sakens skull betyder ju inte det att allt är frid och fröjd men det börjar verkligen arta sig.
Utanför denna lägenhet, därute i verkligheten, ligger det fortfarande mängder av snö och jag ska på något sätt försöka köra hem utan att åka av vägen. Inväntar endast min vänninas återkomst efter tre timmars frånvaro (firande hos släktingar). Men varför klaga? Det gav mig en chans att vara riktigt produktiv. Om resultatet går att använda visar sig i skolan imorgon.
Vidare ska jag inte beklaga mig alltför mycket; våren lyser med sin frånvaro, pensionärer slår ihjäl sig på isen och regeringen har gett sig fan på att svälta ut alla sjuklingar ur landet.

Välkommen till Sverige, blir det bättre än så här ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar