torsdag 3 mars 2011

En misslyckad plan

Idag hade jag bestämt mig för att låsa in mig i min lägenhet och isolera mig totalt från omvärlden. Låsa dörren, dra ner persiennerna, rycka ur telefonen ur jacket och stänga av mobiltelefonen. Orsaken? Jag har en massive omtenta imorgon, i FYSIOLOGI. FYSIOLOGI. Hur korkad kan man vara?? Att välja att frivilligt läsa FYSIOLOGI?? Det måste vara beviset på att att jag är totalt dum i huvvet!!

Och nu går det inte att göra någonting åt det. Som sagt, jag hade bestämt mig för att isolera mig och totalt skita i omvärlden, så att jag kunde ägna all min uppmärksamhet och koncentration åt nefroner, cerebellum, arachnoidea, cerebrospinalvätskan, basala ganglierna, femur, pancreas och alla de andra superviktiga sakerna som jag förväntas veta allt om just imorgon kl 14.15. Ja ni kan själva räkna ut hur den planen lyckades... Likt förbannat sitter jag här. Waiting for a miracle.

Slutligen tänkte jag sammanfatta gårdagen med några ord: Snö. Tak. Ras. Skola. DNA. Spöken. Dansk. Garderob. Nyckel. Borta. Glömd. Panik. Hittad. Lugn. FYSIOLOGI. Panik. - Ni får tolka själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar