söndag 6 mars 2011

Ett rent helvete

Igår blev det städning för hel..halva slanten. Det blev lite finare här hemma iallafall, lite mindre damm i hörnen och lite mindre pryttlar på golvet att snubbla på. Men som sagt, hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete. Därför blir det ingen mer städning idag. Istället ska jag noga akta mig för att gå i närheten av en påslagen tv- eller radio-apparat.


Säg mig någon vad som är nöjet med detta spektakel?? Jag fattar det helt enkelt inte. Åka skidor, kan jag förstå att vissa kan finna ett nöje i. Men det finns väl ändå bättre sätt? Se bara på bilden (som för övrigt är lånad från sr.se) Det ser för fan ut som myror som klänger på varandra. Och med skidor på sig dessutom! Hur går det ihop? Fastnar de inte i varandra? Och åka skidor, med stavar, det borde väl ändå vara en omöjlighet i den där trängseln. Om man tycker om att åka skidor så borde det väl ändå finnas mer lämpade platser att ägna sig åt det om man nu måste göra det just idag. Så jag frågar än en gång: VAD är nöjet i detta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar